Obiectivele programului:
Valorile:
Respectul pentru diversitatea individuală
Promovarea creativității și gândirii critice
Sprijinirea dezvoltării holistice a elevilor
Responsabilitate socială și dezvoltare durabilă
Învățare continuă și auto-actualizare
Misiunea: Misiunea școlii este să ofere o educație personalizată și integrativă, care încurajează dezvoltarea globală a elevilor, având în vedere diversele lor tipuri de inteligență, interese și nevoi, într-un mediu sigur, stimulativ și incluziv.
Viziunea: Viziunea școlii este de a forma cetățeni responsabili, critici, creativi și empatici, capabili să se adapteze și să contribuie în mod pozitiv la o lume în continuă schimbare.
Școala Cunoașterii utlizează conceptul de “Educație Integrativă Personalizată”, o propunere care combină elementele-cheie, creând o abordare holistă și adaptabilă în educație. Acest concept promovează dezvoltarea globală a participanților prin intermediul unui curriculum personalizat, care ține cont de diversele tipuri de inteligență, interese și nevoi.
Principiile fundamentale ale Educației Integrative Personalizate includ:
Învățarea experiențială: Procesul de învățare este centrat pe experiențele practice ale elevilor, oferindu-le oportunități de a explora și a învăța prin interacțiunea directă cu mediul înconjurător.
Personalizarea învățării: Curriculumul și metodele de predare sunt adaptate nevoilor individuale ale elevilor, luând în considerare multiplele lor inteligențe, interese și stiluri de învățare.
Dezvoltarea holistică: Accentul este pus pe dezvoltarea armonioasă a aspectelor cognitive, emoționale, sociale, fizice și spirituale ale elevilor.
Colaborarea și interacțiunea socială: Elevii învață într-un mediu care susține și încurajează cooperarea, comunicarea și învățarea reciprocă.
Contextul socio-cultural: Procesul de învățare ține cont de mediul social și cultural al elevilor, valorificând diversitatea și incluziunea în clasă și în comunitate.
Emanciparea și criticitatea: Educația Integrativă Personalizată promovează formarea unor cetățeni responsabili, critici și conștienți de drepturile și responsabilitățile lor sociale și politice.
Învățarea continuă: Elevii sunt încurajați să devină autodidacți, să-și dezvolte abilitățile de autoevaluare și să devină protagoniști în propriul proces de învățare pe tot parcursul vieții.
Rolul educatorului: Profesorii devin facilitatori și ghizi în procesul de învățare, sprijinind și încurajând elevii să-și dezvolte potențialul într-un mediu sigur și respectuos.
Educația Integrativă Personalizată pune accentul pe formarea unor indivizi capabili să se adapteze și să evolueze într-o lume în continuă schimbare, dezvoltându-și competențele și cunoștințele necesare pentru a deveni cetățeni responsabili și contribuabili la dezvoltarea societății.
Programul Şcoala de Cunoaştere a fost iniţiat de Asociaţia Românii Care Se Ajută 2011. În perioada 2011-2019, am colaborat cu DGASPC, sectorul 1, 2, 3 și 6 în derulareaactivităților, unde un număr de 1200 de elevi și-au format și și-au îmbogățit cunoștințele.
© Școala Cunoașterii